Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти на основі оприлюднених тестових матеріалів першого циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти (ЗЗМЯПО), проведеного 2018 року, розробили інструмент, який може стати в пригоді вчительству початкової школи для діагностування читацької та математичної компетентностей учнівства 4-х класів (далі – інструмент). Інструмент передусім призначений для вчителів і вчительок початкової школи, які мають на меті не лише оцінити рівень сформованості двох ключових компетентностей свого учнівства, але й використовувати отримані дані для аналізу освітніх втрат, корегування навчальних планів, а також для більш точного добору завдань, що відповідають потребам свого учнівства. Водночас зауважимо, що цим інструментом може скористатися й учительство,
Сьогодні, 27 листопада 2024 року, у кабінетах учасників сертифікації розміщено результати організованого Державною службою якості освіти України (далі — ДСЯО) експертного оцінювання професійних компетентностей учителів історії та громадянських дисциплін — учасників сертифікації у 2024 році. Зверніть увагу: якщо кількість балів, зазначена у вкладці «Результати», не відповідає кількості балів, зазначеній в електронному експертному висновку, то учасник / учасниця сертифікації протягом п’яти календарних днів має звернутися до ДСЯО з вимогою усунути невідповідність. Члени комісії ДСЯО невдовзі визначать пороговий бал — кількість балів, яких мінімально достатньо для видавання сертифіката за результатами третього етапу сертифікації педагогічних працівників.
22 листопада 2024 року у кабінетах учасників сертифікації розміщено результати організованого Державною службою якості освіти України (далі — ДСЯО) експертного оцінювання професійних компетентностей учителів початкових класів, а також учителів математики та української мови і літератури — учасників сертифікації у 2024 році. Зверніть увагу: якщо кількість балів, зазначена у вкладці «Результати», не відповідає кількості балів, зазначеній в електронному експертному висновку, то учасник / учасниця сертифікації протягом п’яти календарних днів має звернутися до ДСЯО з вимогою усунути невідповідність. Члени комісії ДСЯО невдовзі визначать пороговий бал — кількість балів, яких мінімально достатньо для видавання сертифіката за результатами третього етапу сертифікації педагогічних працівників.
Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти підготували черговий мінізвіт «Ставлення учнівства до математики та його навчальна поведінка» за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022. Увага до дослідження чинників, які впливають на успішність з математики, не випадкова, адже наш час називають епохою математичних знань, що робить її вивчення надзвичайно важливим у сучасному світі. Програма міжнародного оцінювання учнів (PISA) приділяє особливу увагу математиці, оскільки вона є фундаментальною складовою сучасної освіти та однією з ключових компетентностей (поряд із читацькою та природничо-науковою), необхідних для успішності особистості. Математична грамотність розвиває аналітичне та критичне мислення, здатність вирішувати проблеми та приймати обґрунтовані рішення. Ці навички необхідні не лише в
Опанування обсягу потрібних знань із певного предмета НМТ під час підготовлення до тестування — лише частина успіху. Добре впоратися і, головне, не розгубитися на іспиті допоможе практикування в проходженні тестів минулих років. Потренуватися виконувати завдання різних форм, навчитися правильно позначати відповіді на них — у цьому помічною стане освітня платформа «Всеукраїнська школа онлайн», де для розширення можливостей підготовки потенційних учасників до НМТ 2025 року доступні тренувальні варіанти предметних тестів. За основу взято тести з української мови, української літератури, математики, історії України, іноземної мови (англійської, іспанської, німецької, французької), біології, фізики, хімії та географії, що «відпрацювали» на НМТ-2024 й оприлюднені в офіційному звіті разом із психометричними характеристиками завдань. Для зручності завдання цих
Аналітики Українського центру оцінювання якості освіти продовжують опрацьовувати матеріали PISA-2022. Сьогодні у фокусі уваги — креативне мислення, інноваційна галузь цього циклу PISA, яка допомагає визначити рівень готовності учнівства до викликів непередбачуваного життя. У світі, що стрімко змінюється, креативне мислення стає одним із найважливіших чинників успішності як у навчанні, так і в професійному житті. Важливість креативності виходить за межі традиційних освітніх досягнень — вона стимулює адаптивність, інноваційність та готовність розвиватися в умовах непередбачуваності. Включення цього аспекту до програми PISA підкреслює зростаючу потребу в розвитку у молоді тих якостей, які допомагають їй залишатися конкурентоспроможною й ефективною в швидкозмінюваному світі. Наздогін до національного звіту, в
У грудні 2024 року завершується процедура повернення залишкових коштів, сплачених учасниками пробного ЗНО-2022 за його проведення. Станом на 05 листопада 2024 року понад 39 тисяч учасників пробного ЗНО-2022 подали заяви про повернення залишкових коштів, сплачених за його проведення, значна частина уже отримала кошти, а це більше 9 мільйонів гривень; понад 4 тисячі осіб вказали на бажання перерахувати кошти на підтримку Збройних Сил України на суму понад 1 мільйон гривень. Звертаємо увагу учасників на те, що залишкові кошти, сплачені за проведення пробного ЗНО-2022, можна повернути або перерахувати на підтримку Збройних Сил України тільки до кінця 2024 року. Регіональні центри оцінювання якості освіти повертають
Верховна Рада України, підтримавши проєкт Закону № 12053 «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року», дала старт вступній кампанії 2025 року. Тож потенційним вступникам варто вже зараз активно готуватися до вступних випробувань. Примітним запланованим нововведенням НМТ 2025 року, яке нині жваво обговорюють, є охоплення тестом з історії України всього курсу історії — від найдавніших часів до сьогодення. На сьогодні це питання ще не унормовано, однак передбачається, що нормативними актами Міністерства освіти і науки України буде визначено, що тест НМТ з історії України міститиме завдання за всіма темами Програми зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання з історії України.
Міністерство освіти і науки України визначило категорії вчителів, які можуть пройти сертифікацію педагогічних працівників у 2025 році, та їх граничну кількість. 2019 року в Україні було запроваджено процедуру сертифікації вчителів початкових класів, 2023-го — учителів математики та української мови і літератури, які викладають на першому (адаптаційному) рівні базової освіти. Із 2024 року Міністерство освіти і науки України поширило зовнішнє оцінювання професійних компетентностей на педагогів, які викладають навчальні предмети (інтегровані курси) громадянської та історичної освітньої галузі та/або освітньої галузі «Суспільствознавство» (всесвітньої історії, вступу до історії України та громадянської освіти, громадянської освіти, історії України, основ правознавства, курсів «Досліджуємо історію і суспільство», «Історія: Україна і
Сьогодні, 29 жовтня 2024 року, Верховна Рада України підтримала проєкт Закону № 12053 «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року». Цим документом передбачено внесення змін до законів України «Про вищу освіту», «Про фахову передвищу освіту» та «Про повну загальну середню освіту», що врегульовують питання завершення навчального року в системі загальної середньої освіти й проведення вступної кампанії до закладів вищої та фахової передвищої освіти. Так, відповідно до законопроєкту, здобувачів освіти, які у 2025 році завершують кожен рівень повної загальної середньої освіти, буде звільнено від проходження державної підсумкової атестації (ДПА). Вступні випробування на бакалаврські програми до закладів вищої освіти України, як і